Zo verwerk je een scheiding

by admin

Na een scheiding verandert er een heleboel. Je kinderen zijn waarschijnlijk niet meer altijd bij je thuis, misschien moet je wel verhuizen en je hele ritme verandert. Maar ook emotioneel komt er een heleboel kijken bij een scheiding. Je voelt verdriet, woede, schuld of schaamte. En misschien wel allemaal tegelijk. Door deze emotionele rollercoaster zal het je best even tijd kosten om de scheiding te verwerken. Maar het is het wachten zeker waard, want na het verwerken van de scheiding zul je je weer gelukkiger voelen. Als je nog moet scheiden kan mediation je helpen om de scheiding en de verwerking ervan een stukje makkelijker te maken. Als jullie scheiden met mediation, zoeken jullie samen naar oplossingen, waardoor jullie band in tact blijft. Als jullie nog samen door een deur kunnen, zal dit helpen bij contact over de kinderen en dit maakt het makkelijker om de scheiding te verwerken. Als je op zoek bent naar een mediator kun je terecht bij Meesters in Mediation. In deze blog geven we je een aantal nuttige tips bij het verwerken van een scheiding.

Geef jezelf de tijd

Ten eerste is het belangrijk om jezelf de tijd te geven om de scheiding te verwerken. Het verwerken van deze emoties is namelijk geen gebeurtenis, het is een proces. Het proces bestaat uit verschillende fases die je stap voor stap zult doorlopen. Krijg je in een bepaalde fase te maken met ontzettend veel verdriet? Bedenk je dan dat dit maar een fase is, en dat dit gevoel dus ook weer over zal gaan.

Zorg goed voor jezelf

Het lijkt verleidelijk om je de hele dag in bed te verstoppen als je net bent gescheiden. Maar dat is helemaal geen goede keuze! Wees juist lekker actief en probeer elke dag even te bewegen. Want als je je lichamelijk fit voelt, voel je je geestelijk ook beter. Door te bewegen maak je namelijk geluksstoffen aan. Maak bijvoorbeeld een wandeling, ga een stuk fietsen of neem eens een yogales. Eet gezond, rook niet, drink niet te veel alcohol en zorg voor een goede nachtrust.

Verstop je niet

Daarnaast is het belangrijk om je niet te verstoppen. Veel mensen die net gescheiden zijn, vinden het lastig om uitnodigingen voor borrels, feestjes en verjaardagen te accepteren. Je bent immers gewend om deze gelegenheden samen bij te wonen, en nu ben je alleen. Toch is het beter om gewoon te gaan! Als je thuis op de bank blijft zitten voel je je heus niet beter. En misschien stoppen mensen na een tijdje wel met je uitnodigen als je alle uitnodigingen afslaat. Daar word je alleen maar eenzamer van. Sta jezelf toe om te genieten en geniet van de aandacht die je krijgt. Je mag jezelf echt wel een leuke avond gunnen, en daar voel je je alleen maar beter van!

Terugval hoort erbij

Dacht je net dat het wat beter ging? En voel je je nu weer boos of verdrietig? Dat kan gebeuren! Je zult merken dat de gevoelens nog wel terug kunnen komen, maar minder intens zijn. Ook zal het na verloop van tijd steeds langer duren voordat die vervelende emoties weer om de hoek komen kijken. Na een tijdje blijven de emoties helemaal weg en zul je je weer beter voelen!

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment