| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ikke Gast
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2006 1:37 pm Onderwerp: Mri scan en bang wie heeft er tips!!! |
|
|
Hallo
Ik moet donderdag een mri scan onderzoek onder gaan en ben daar erg bang/angstig voor.Ik maak me nu al helemaal druk.
En dat wil ik natuurlijk niet.
Heeft iemand tips voor mij als ik het onderzoek in de mri scan krijg.
Kan iemand mij vertyellen hoe het gaat.Ik krijg een mri van mijn hoofd dus moet je ook nog vast in een soort helm en dat vindt ik dus helemaal erg.
Nou ik hoop op tips.
Bedankt |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2006 8:31 pm Onderwerp: Re: Mri scan en bang wie heeft er tips!!! |
|
|
hoi
Ik heb het zelf nooit hoeven te ondergaa (gelukkig) maar een vriendin van mij wel en die vertelde dat er in die tunnel waar je in gaat (zonder helm trouwens) een spiegeltje zit waarmee je naar het einde kan kijken. Bij haar zat er iemand bij die haar enorm geruststelde, en wat ook erg hielp. Tips heb ik niet voor je, ik hoop dat het allemaal een beetje ontspannen gaat, in zoverre dat gaat dan.
heel veel succes.
Groetjes Renske
| ikke schreef: | Hallo
Ik moet donderdag een mri scan onderzoek onder gaan en ben daar erg bang/angstig voor.Ik maak me nu al helemaal druk.
En dat wil ik natuurlijk niet.
Heeft iemand tips voor mij als ik het onderzoek in de mri scan krijg.
Kan iemand mij vertyellen hoe het gaat.Ik krijg een mri van mijn hoofd dus moet je ook nog vast in een soort helm en dat vindt ik dus helemaal erg.
Nou ik hoop op tips.
Bedankt |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gerty
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2006 9:50 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik moest een aantal jaren geleden ook een MRI-onderzoek ondergaan, heb voor het onderzoek verteld dat ik er heel erg tegenop zag. Heb het wel geprobeerd maar toen ik tot m'n middel in de MRI lag heb ik gevraagd me er uit te halen. Trok het beslist niet. Men had daar alle begrip voor. Nu heb ik op internet gezien dat Philips een Panorama Open MRI op de markt heeft gebracht (zie: www.diasana.nl) speciaal voor patienten met overgewicht en claustrofobie. Als het je niet lukt kun je informeren in welk ziekenhuis deze MRI gebruikt wordt. Heel veel sterkte, Gerty |
|
| Naar boven |
|
 |
nicole
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2006 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Ikke,
Ik heb ook een mri scan moeten ondergaan, maar durfde niet.
Ik was me er toen ook niet van bewust dat ik last had van claustrofobie.
Dat is bij mij denk ik ontstaan door de scan.
Ipv de MRI, hebben ze een CT gedaan, en dat ging wel goed.
Het is belangrijk dat je inderdaad van te voren aangeeft dat je last heb van claustrofobie zodat ze je kunnen geruststellen.
Ik werk zelf in het ziekenhuis en weet dat ze een MRI ook in sommige gevallen onder een lichte narcose doen.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de uitslag goed zal zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2006 5:23 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Allemaal
Ik heb de scan gedaan en het is gelukt.maar het was me wel een avontuur hoor.
Ik ging er in en vondt het mee vallen maar dst kwam omdat het apparaat kopot was dus na 4 keer in en uit geschoven moest ik op de gang wachten en deden ze hem even opnieuw opstarten.en ja toen deed hij het gelukkig.Eigenlijk moest ik nog langer want ze wilde toch ook een paar scans met van deie vloeistof,maar nee dat wilkde ik niet meer.Het had lang genoeg geduurd.Nu ben ik afgelopen dinsdag bij de dokter geweest en nu moet ik nog een keer door dat ding,want de uitslag was niet best.Dus ik heb alweer om een pilletjes gevraagd en mijn man gaat weer mee naar binnen want dat hielp ook goed.maar het blijft een eng ding.
en hoop dat ik niet gauw weer zo'n mri moet.
Nou iedereen die nog moet succes |
|
| Naar boven |
|
 |
|