|
CLAUSTROKAMER Welkom in de claustrokamer ! Jullie kunnen hier al jullie verhalen, ervaringen en vragen kwijt. Iedereen kan reageren en zo kunnen jullie elkaar helpen en van elkaar leren!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kippetje Gast
|
Geplaatst: Za Okt 08, 2005 3:06 pm Onderwerp: vliegtuig |
|
|
| Hoi, binnenkort ga ik voor de tweede maal met het vliegtuig op reis. Deze keer duurt de vlucht 13 uur!!!! Vorig jaar heb ik voor de eerste keer gevlogen en ik vond het geen pretje , van zodra de deuren dicht gingen kreeg ik het enorm moeilijk en heb ik vier uren !! een schreeuw ingehouden , mijn hart klopte alsof ik een marathon liep. Maar ik heb met bijna geen krimp gegeven. Bijna , de leuningen van mijn stoel waren gelukkig sterk want ik had ze vast om nooit meer los te laten. Gelukkig of ongelukkig ben ik koppig genoeg om niet toe te geven , maar ik ben verschrikkelijk bang? Hoe kan ik me nu 13 uur goedhouden?? |
|
| Naar boven |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2005 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Kippetje,
Ik herken je angst wel, ik zal ook nooit een vliegfan worden, maar heb wel wat tips om het draaglijker te maken.
1. Vliegen is statistisch gezien de meest veilige manier van vervoer. Zeg dat ook vaak tegen jezelf.
2. Het klinkt misschien raar maar de gedachte dat een vliegtuig niet eeuwig vliegt maakt het voor mij minder erg. In een cel zou je bijvoorbeeld 70 jaar opgesloten kunnen worden. In een vliegtuig ben je hoe dan ook na een uur of 12 uit.
3. Je weet ook hoe lang de vlucht duurt, is voor mij ook minder erg (ik hoop ook voor jou)
4. Probeer voldoende afleiding te vinden. Op intercontinentale vluchten heb je vaak een eigen scherm met diverse films, videospelletjes, soms zelf TV enz... Neem een mp3-speler mee, een boek, wat tijdschriften.
Wat ik zelf ook vaak doe is kletsen met andere passagiers, dan vliegt de tijd veel sneller om.
5. Als je voldoende geld hebt vlieg business-class. dat is zo relaxed en luxe dat je amper merkt dat je vliegt.
6. Mocht dit allemaal niet lukken kun je ook zon grote hoeveelheid alcohol nuttigen dat je niks meer merkt
Nou ik hoop dat je er iets aan hebt en een goede vlucht. 13 uur? Ga je naar Azie? Heel veel plezier. |
|
| Naar boven |
|
 |
Monicadeeltwee
|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2005 6:20 pm Onderwerp: |
|
|
| Terwijl ik deze reacties las, vroeg ik mij af of vliegangst en claustrofobie nu niet met elkaar verward worden? Of denken jullie dat het 'bestrijden' ervan allebei op dezelfde manier kan gebeuren? |
|
| Naar boven |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: Ma Okt 10, 2005 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik denk dat een aantal factoren hetzelfde zijn. De angst om opgesloten te zitten, zonder lucht te komen zitten. In een vliegtuig komt er natuurlijk als extra factor bij dat je totaal geen invloed meer hebt op je lot. dat ligt letterlijk in iemand anders zijn handen. |
|
| Naar boven |
|
 |
kippetje Gast
|
Geplaatst: Do Okt 13, 2005 1:14 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt Paul ,
ik kan het alleen maar proberen hé , tis vooral het feit dat ik niet weg kan wanneer ik wil hé. De deur is op slot de raampjes kunnen niet open (en dat is maar best, stel je voor...)
Alcohol drinken zal ik zeker niet doen, kan er absoluut niet tegen!!
We gaan naar de Caïriben.
Vliegangst is het ook niet echt hoor , een helicoptervlucht durf ik wel ( het was een open helicoptertje) op hoge gebouwen staan ook geen probleem , het naar boven gaan in een lift dan weer wel. Meestal ga ik ook mee in een lift , alléén , zeker niet. Maar van zodra ik iets verkeerds merk aan een persoon of de liftdeuren haperen bij het opengaan krijgen ze me al met geen stokken meer de lift in.
We zien wel zeker? |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|